3 şirket, yeni Artemis ay gezgini tasarımları geliştirmek için NASA sözleşmelerini kazandı

QasiM

Global Mod
Global Mod
Yeni roketlerin ticari gelişiminin finansmanının yanı sıra, Artemis aya iniş yapanlar Yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, NASA'nın, Ay'ın güney kutbunun engebeli arazisinde astronotları, bilimsel yükleri veya her ikisini de taşıyabilecek basınçsız bir ay gezgini satın alma planlarını sürdürdüğünü söyledi.

Ajans, konsept olarak son üç Apollo mürettebatını 50 yıldan fazla bir süre önce ay yüzeyinde taşıyan gezici araçlara benzer bir Ay Arazi Aracı veya LTV için rakip tasarımlar geliştirmek üzere üç şirkete sözleşme ihalesi yapılacağını duyurdu.

Sezgisel Makinelerin “Ay Yarışçısı” Ay Arazi Aracı konseptinin bir sanatçının izlenimi. Houston merkezli şirket, ajansın Artemis ay programının bir parçası olarak kullanabileceği bir ay gezgini konseptini geliştirmek için Çarşamba günü verilen üç NASA sözleşmesinden biriydi.


Sezgisel Makineler



Ancak yeni modeller en son teknolojiye, uzun ömürlü lastiklere, otonom bilgisayar kontrolüne ve diğer teknoloji yükseltmelerine sahip olacak ve bu da onların manuel astronot kontrolü altında veya Dünya'dan uzaktan kumandayla çok daha uzun mesafeler kat etmelerine olanak sağlayacak.


“Astronotlar ayın güney kutbu bölgesini keşfederken Artemis görevlerimiz sırasındaJohnson Uzay Merkezi direktörü Vanessa Wyche, “Ay Arazi Aracı sayesinde daha uzağa gidebilecekler ve her zamankinden daha fazla bilim yürütebilecekler” dedi ve şöyle devam etti: “Apollo tarzı ay gezgininin bir melezini düşünün… ve mürettebatsız bir mobil bilim platformu.”

Wyche, “Bu, mürettebata iniş alanlarından çok daha uzak bir mesafeye seyahat etme olanağı sağlayacak” dedi. “Ayrıca, mürettebatsız operasyonlar sırasında LTV, bilim ve teknoloji için otonom operasyonlar sağlayacak.”

Bir sanatçının Ay Karakolu “Ay Şafağı” gezici konseptine ilişkin izlenimi.


Ay Karakolu



Dönüm noktasına dayalı Ay Arazi Aracı Hizmetleri sözleşmesinin maksimum değeri 4,6 milyar dolar olacak. Ancak NASA küçük bir başlangıç yapıyor ve Houston'daki Sezgisel Makineler, Golden, Colorado'daki Lunar Outpost ve Hawthorne, Kaliforniya'daki Venturi Astrolab'a üç “fizibilite” sözleşmesi dağıtıyor.

Şirketler önümüzdeki 12 ayı tasarımlarını mükemmelleştirmek ve gezicilerini aya götürmek için planlar geliştirmekle geçirecekler. Bu noktada NASA resmi bir yarışma düzenleyecek ve gerçek geliştirmeyi sürdürmek için tek bir yüklenici seçecek.

Amaç, Artemis'e üçüncü kez iniş yapan astronotların bu on yılın sonlarında Ay'ın güney kutbuna ulaşması sırasında ayda bekleyen çalışan bir gezicinin olmasını sağlamak.

Projenin rekabetçi doğasını öne süren şirket temsilcileri, gezicilerin ne tür bir menzile ulaşabilecekleri, güneş panelleri kullanıp kullanmayacakları veya bir gezicinin ne kadar süre dayanabileceği hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi reddetti.

Venturi Astrolab'ın “FLEX” gezici tasarımının bir sanatçı tarafından SpaceX'in aya iniş aracının yakınında görülen çizimi.


Venturi Astrolab



Ancak Astrolab'dan Jaret Matthews, NASA'nın ilk gereksinimlerinin “saatte 15 kilometre hız yapması, şarjla 20 kilometre yol kat edebilmesi ve sekiz saatlik EVA'yı destekleyebilmesi” olduğunu söyledi. [moonwalk]. Bunlar temel düzeydeki gereksinimlerdir. Çoğu durumda bunları oldukça fazla aşmayı hedefliyoruz.”

Ayrıntılar ne olursa olsun, Ay'ın güney kutbunun affedilmeyen ortamı büyük bir zorluk oluşturacaktır. Intuitive Machines CEO'su Steve Altemus, şirketinin LTV'yi geliştirmek için Boeing, Michelin ve Northrop Grumman ile çalıştığını söyledi.

Altemus, “Bunu yapmak için birinci sınıf bir ekibe ihtiyacımız olacak çünkü… aydaki ortam zorlu” dedi. “500 derecelik sıcaklık dalgalanmaları yaşıyoruz. Güney kutbu bölgesi kayalık, sarp ve gölgeli. Bu durum süspansiyonumuzu, aktarma organlarımızı, güç sistemlerimizi ve otonom sürüş algoritmalarımızı ve yazılımımızı zorlayacak.”

“Bunu başarmak, bu gezicinin 10 yıl yaşamasına izin vermek ve NASA'nın istediği hizmeti sağlamak için küresel olarak entegre olmuş bu ekibe ihtiyacımız olacak” diye ekledi.

Diğer rakipler de büyük havacılık ve uzay şirketleriyle ortaklık kuruyor ve üçü de bu zorluğun üstesinden gelebileceklerinden emin.

NASA'da da öyle.

NASA'nın baş keşif bilimcisi olarak görev yapan gezegen jeologu Jacob Bleacher, “İnsan ve robotik keşiflerin en iyilerini birleştiriyoruz” dedi. “Artemis görevleri arasında, astronotlarımızın ayda olmadığı zamanlarda NASA, araştırmaya devam etmek için LTV'nin uzaktan operasyon yeteneklerini kullanabilir.

“LTV gerçek anlamda bir keşif aracıdır” dedi. “Gideceği yerde yol yok. Hareket kabiliyeti aya bakış açımızı temelden değiştirecek.”

NASA'nın Artemis'e yönelik uzun vadeli planları arasında astronotları çok daha uzun mesafelere taşıyabilecek ve uzun süreli keşifler için daha konforlu bir ortam sağlayabilecek basınçlı bir gezici de yer alıyor. Toyota, basınçlı gezici konsepti üzerinde çalışıyor ancak NASA, bu aracın Artemis mimarisine nasıl sığabileceğine dair ayrıntıları yayınlamadı.



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.