Astronotlar, Boeing'in Starliner uzay aracıyla ilk pilotlu uçuşu gerçekleştirmenin heyecanını yaşadı

QasiM

Global Mod
Global Mod
İki deneyimli astronot, yıllardır beklenen bir uçuş olan Boeing'in Starliner uzay aracının ilk pilotlu fırlatılışına hazırlanmak üzere Perşembe öğleden sonra Kennedy Uzay Merkezi'ne uçtu. planın gerisinde ikiden sonra mürettebatsız test uçuşları ve çeşitli teknik sorunların çözümü için kapsamlı çalışmalar.

NASA'nın en deneyimli astronotlarından ikisi olan ve daha önce dört uzay uçuşu, 11 uzay yürüyüşü ve o tarihler arasında yörüngede 500 gün geçirmiş olan astronotlar Barry “Butch” Wilmore ve Sunita Williams, uçuştan sonra T-38 eğitim jetleriyle uzay limanının 3 mil uzunluğundaki pistine indiler. Houston'daki Johnson Uzay Merkezi'nden.

Starliner komutanı Barry “Butch” Wilmore (sağda) ve pilot Sunita Williams (solda), uzay aracının 6 Mayıs'ta Uluslararası Uzay İstasyonuna ilk pilotlu fırlatılmasına hazırlanmak için Perşembe günü Kennedy Uzay Merkezi'ne uçtular.


NASA/Frank Michaux



Coşkulu Wilmore, pistte gazetecilere “Florida'yı seviyoruz. Kennedy Uzay Merkezi'ni seviyoruz, çünkü burası insanları uzaya fırlattığınız yer” dedi. “İki haftadan kısa bir süre içinde, yapacağımız bir sonraki uçuşta sırt üstü yatıp göklere uçuyor olacağız.”


Starliner'ın Mürettebat Uçuş Testini veya CFT'yi tamamlamanın “(NASA'nın) uzay istasyonuna gidiş-dönüş kabiliyetini genişleteceğini ve bunun hayati önem taşıdığını” söyledi. “Burada olduğumuz için heyecanlıyız.”

Williams şunları söyledi: “Burası kauçuğun yolla buluştuğu yer, bu gezegenden ayrılacağımız yer ve bu oldukça harika!”

Mürettebat geldikten birkaç saat sonra ve iki Rus kozmonot Uluslararası Uzay İstasyonu dışında dört saat 36 dakikalık bir uzay yürüyüşünü tamamladıktan kısa bir süre sonra, görev yöneticileri iki günlük bir uçuşa hazırlık incelemesini tamamladı ve Starliner'ın Birleşik Fırlatma üzerinde fırlatılması için geçici olarak onay verdi. Alliance Atlas 5 roketi 6 Mayıs Pazartesi günü saat 22:34 EDT'de.

Eğer her şey iyi giderse, Wilmore ve WilliamsHer ikisi de eski Donanma test pilotları olan 8 Mayıs'ta uzay istasyonuna yanaşacak ve 15 Mayıs'ta veya kısa bir süre sonra Dünya'ya dönecek. Görev iyi giderse NASA, 2025 yılında Starliner mürettebat rotasyon uçuşlarına SpaceX ile dönüşümlü mürettebat fırlatmalarıyla başlamayı planlıyor.

NASA ÇKP yöneticisi Steve Stich, “Bugün Ticari Mürettebat Programımız için büyük bir gündü” dedi. “Tüm (uluslararası) ortaklar ve ardından tüm ekibimiz, 6 Mayıs'taki fırlatmaya devam etmek için 'git' seçeneğini kullandı. Sadece bu da değil, biz de bu mürettebatlı uçuş testi için Starliner için geçici insan derecelendirmesi dediğimiz şeyi (imzaladık).” .. NASA ve tüm ekibimiz için çok büyük bir anlaşmaydı.”

Starliner uzay aracı, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki 41 numaralı fırlatma kompleksindeki United Launch Alliance Atlas 5 roketinin üzerine indiriliyor.


ULA



NASA, astronotları Uluslararası Uzay İstasyonuna götürüp götürebilecek bağımsız uzay aracının geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla 2014 yılında biri 2,6 milyar dolar değerinde SpaceX'e, diğeri ise 4,2 milyar dolar değerinde Boeing'e olmak üzere iki Ticari Mürettebat Programı sözleşmesi imzaladı.

Amaç, uzay mekiğinin kullanımdan kaldırılmasının ardından Rusya'nın Soyuz'una olan bağımlılığı sona erdirmek ve Amerikan astronotlarını Amerikan roketleri ve uzay araçlarıyla ABD topraklarından fırlatmaya devam etmekti. NASA için aynı derecede önemli olan, bir şirketin feribot gemisinin herhangi bir nedenle karaya oturması durumunda mürettebatın ISS'ye uçuşları için iki bağımsız uzay aracına sahip olmasıdır.

SpaceX, Mayıs 2020'de pilotlu uçuşlara başladı ve iki NASA astronotunu Crew Dragon test uçuşuyla uzay istasyonuna başarıyla fırlattı. O tarihten bu yana SpaceX, laboratuvar kompleksine sekiz operasyonel uçuş, üç ticari ziyaret ve özel olarak finanse edilen bir alçak Dünya yörüngesine uçuşla 50 astronot, kozmonot ve sivili yörüngeye gönderdi.

Boeing, Starliner'ı fırlattı pilotsuz test uçuşu Aralık 2019'da, ancak uzay aracı, uzay istasyonuna yanaşma girişimini raydan çıkaran ve neredeyse mürettebat gemisinin yok olmasına yol açan büyük yazılım ve iletişim sorunları yaşadı.

A ikinci pilotsuz uçuş Sipariş verildi (ve ücreti Boeing tarafından ödendi), ancak Ağustos 2021'deki fırlatma penceresi sırasında mühendisler, uzay aracının tahrik sistemindeki aşınmış valfleri keşfettiler. Bu sorunun çözülmesi ikinci test uçuşunu Mayıs 2022'ye erteledi.

Görev başarılı olsa da, paraşüt sorunları ve dahili kabloların etrafına sarılı muhtemelen yanıcı koruyucu bantlarla ilgili endişeler de dahil olmak üzere ek sorunlar keşfedildi. Bu sorunların düzeltilmesi ve uzay istasyonunun karmaşık uçuş programında ziyaret için yer bulunması, sonunda Mürettebat Uçuş Testini 6 Mayıs'a erteledi.

Verilen son sorunlar Boeing uçakları ile şirketin durumu hakkında soru işaretleri oluştu Güvenlik kültürüBaşarılı bir Mürettebat Uçuş Testi, birçok kişi tarafından hem Boeing hem de NASA'nın Ticari Mürettebat Programı için kritik bir kilometre taşı olarak görülüyor.

Wilmore ise Starliner lansmanını Boeing'in geniş çapta bildirilen uçak sorunları bağlamında değerlendirmediğini söyledi.

Bir sanatçının Uluslararası Uzay İstasyonuna son yaklaşımı sırasında bir Starliner'ın izlenimi.


NASA



“Bunun Boeing'le ve bir uçağın kalkışıyla mutlaka bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum” dedi. “Hepsi hayati önem taşıyor. Bu, insanların uzay uçuşu. Apollo 13'ten beri duyduğunuz şu özdeyiş, başarısızlık bir seçenek değil mi? Bunun Boeing veya bu programla özel olarak hiçbir ilgisi yok. İnsanoğlunun yaptığı tek şey bu.” uzay uçuşu.

“Yani bu, yaptığımız diğer şeylerden ne daha fazla ne de daha az önemli” dedi. “Şu anda yaptığımız en önemli şey bu.”

Boeing'in Starliner program yöneticisi Mark Nappi de bu görüşe katılarak “bir program olarak bu misyonun başarısı birçok nedenden dolayı bizim için her zaman çok önemli olmuştur” dedi.

“Birincisi, bu araçta uçan insanlarımız var” dedi. “İnsanlı uzay uçuşlarında bunu çok ciddiye alıyoruz. Kariyerimi bu işte geçirdim ve bu her zaman listenin başında yer aldı.

“İkincisi, bu bizim için, NASA için önemli bir yetenek ve biz de bunu yapmak için kaydolduk ve bunu yapacağız ve bunda başarılı olacağız. Bu yüzden bunu şu şekilde düşünmüyorum: Boeing için neyin önemli olduğu kadar bu program için neyin önemli olduğu, neyin takip edilmesinin önemli olduğu, müşterilerimize verdiğimiz taahhütler açısından da önemli.”



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.