Boeing Starliner, ilk pilotlu test uçuşunu başlatmak üzere fırlatılmaya hazırlanıyor

QasiM

Global Mod
Global Mod
United Launch Alliance Atlas 5 roketi, Cumartesi günü ikinci bir fırlatma denemesi için yakıtla dolduruldu. Boeing'in Starliner mürettebat kapsülü yörüngeye yerleşti Sık sık ertelenen mürettebat kapsülünün ilk pilotlu test uçuşunda, Uluslararası Uzay İstasyonuna bir yolculukta.

NASA astronotları Barry “Butch” Wilmore ve Sunita Williams, geminin otomatik yükselişini izlerken, yük atı Atlas 5'in Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki 41. pedden saat 12:25'te (EDT) yaklaşık olarak Dünya'nın dönüşünün yastığı taşıdığı anda havalanması planlandı. uzay istasyonunun yörüngesiyle aynı hizada.

United Launch Alliance Atlas 5 roketinin üzerine tünemiş olan Boeing'in Starliner mürettebat kapsülü, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki 41. pedden patlamaya hazır durumda duruyor (dosya fotoğrafı).


Birleşik Fırlatma İttifakı



Her şey yolunda giderse, Starliner Pazar günü istasyona yetişecek ve saat 13.50 civarında laboratuvarın ön limanına yanaşacak. Wilmore ve Williams, 10 Haziran'da Dünya'ya dönmeyi planlıyor.


Uzun zamandır beklenen uçuş, Atlas 5'in ilk pilotlu fırlatılışı olacak ve astronot Gordon Cooper'ın 61 yıl önce Mercury programının son uçuşunda sadece birkaç mil öteye havalanmasından bu yana Atlas roket ailesi için ilk uçuş olacak.

Aynı şekilde, bu, Boeing'in, 12'si uzay istasyonuna olmak üzere 13 uçuşta 50 astronot, kozmonot ve sivili yörüngeye taşıyan, hâlihazırda çalışır durumda olan, daha ucuz bir uzay aracı olan SpaceX'in Crew Dragon'una cevabı olan Starliner'ın ilk pilotlu uçuşu olacak. Mayıs 2020'deki ilk pilotlu test uçuşundan bu yana.

Komutan Barry “Butch” Wilmore ve yardımcı pilot Sunita Williams, fırlatmaya hazırlanmak için Houston'daki Johnson Uzay Merkezi'nden Salı günü uçtuktan sonra Kennedy Uzay Merkezi pistinde iyi dileklerini karşılıyor. Eski Deniz Kuvvetleri test pilotları olan Wilmore ve Williams, dört uçuş, 11 uzay yürüyüşü ve aralarında geçen 500 gün ile NASA'nın en deneyimli astronotları arasında yer alıyor.


NASA



NASA, bir şirketin feribot gemisi herhangi bir nedenle karaya otursa bile ajansın karakola mürettebat gönderebilmesini sağlamak için her iki uzay aracının geliştirilmesini finanse etti.

Bütçe açıkları ve Boeing'e 1 milyar dolardan fazlaya mal olan çeşitli teknik sorunlar nedeniyle zaten programın yıllarca gerisinde kalan NASA, Starliner'ı 6 Mayıs'ta yörüngeye sokmayı umuyordu. Ancak United Launch Alliance mühendisleri bir sorun tespit ettiğinde fırlatma iptal edildi. roketin Centaur üst kademesinde bir basınç tahliye valfı bulunur.

Atlas 5, pedden alınarak ULA'nın Dikey Entegrasyon Tesisine geri götürüldü ve burada Centaur valfi hızla değiştirildi. Ancak fırlatma çalılığının ardından Boeing mühendisleri, Starliner'ın tahrik sisteminde küçük bir helyum sızıntısının işaretlerini gördüler.

Sızıntının, Starliner'ın servis modülündeki belirli bir reaksiyon kontrol sistemi jetini tahrik etmek için basınçlı helyum sağlayan tesisattaki bir flanştan kaynaklandığı belirlendi. Sızıntı “çok küçük” olarak nitelendirildi, ancak mühendislerin bunun uçuş sırasında ciddi şekilde kötüleşmeyeceğini ve diğer iticiler için sorunlara neden olmayacağını göstermesi gerekiyordu.

Kapsamlı analiz ve testlerin ardından görev yöneticileri, sızıntı oranının şu ana kadar gözlemlenenden 100 kat daha kötü olsa bile mürettebat veya görev için bir risk oluşturmayacağını söyleyerek uzay aracının bu şekilde güvenli bir şekilde fırlatılabileceği sonucuna vardı.



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.