Boeing Starliner'ın fırlatılması, helyum sızıntısının onarıldığını doğrulamaya yönelik testler için dört gün daha ertelendi

QasiM

Global Mod
Global Mod
Boeing'in talihsiz Starliner kapsülünü taşıyan United Launch Alliance Atlas 5 roketinin fırlatılması, mühendislere mürettebat gemisinin tahrik sistemindeki küçük bir helyum sızıntısının giderildiğinden emin olmaları için zaman vermek üzere Cuma gününden önümüzdeki Salı gününe kadar dört gün daha ertelendi. Yetkililer Salı günü şunları söyledi.

Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki 41. pedden kalkışın 21 Mayıs saat 16.43'te (EDT) yapılması hedefleniyor ve ertesi öğleden sonra Uluslararası Uzay İstasyonuna kenetlenme sağlanacak. Uçuşun 30 Mayıs civarında White Sands, New Mexico'ya inişle sona ermesi bekleniyor.

Boeing'in Starliner mürettebat kapsülü, Kennedy Uzay Merkezi'ndeki bir işlem hangarında, United Launch Alliance Atlas 5 roketinin üzerine monte edilmeden kısa bir süre önce.


William Harwood/Haberler



Görev komutanı Barry “Butch” Wilmore ve yardımcı pilot Sunita Williams, Starliner'la havalanmayı umuyorlardı Geçen Pazartesi ilk pilotlu uçuş. Roketin Centaur üst kademesindeki oksijen basıncı tahliye valfindeki sorun nedeniyle geri sayım durdurulduğunda, harekete geçme sürecindeydiler.


İki gün sonra Atlas 5, fırlatma rampasından alınarak şüpheli valfin değiştirildiği ULA'nın yakındaki Dikey Entegrasyon Tesisine geri götürüldü. Testler roketin başka bir fırlatma denemesine hazır olduğunu doğruladı.

Starliner'ın yakıt basınçlandırma sistemindeki ilgisiz helyum sızıntısı geçen hafta geri sayım sırasında fark edildi, ancak uçuş için güvenli sınırlar içinde kaldı. Atlas 5 ve Starliner'ın oksijen valfinin değiştirilmesi için VIF'ye geri alınmasının ardından yöneticiler helyum sorununu daha yakından incelemeye karar verdi.

Sızıntı, Starliner'ın tambur şeklindeki servis modülünün dış kısmı etrafına yerleştirilmiş dört “köpek kulübesi” düzeneğinden birinin içindeki dağıtım manifoldunda tespit edildi. Her köpek kulübesinde dört adet yörünge manevrası ve durum kontrolü (OMAC) iticisi ve dört adet küçük reaksiyon kontrol sistemi manevra jeti bulunur.

Basınçlı helyum gazı, itici gazları her köpek kulübesindeki roket motorlarına itmek için kullanılır. Sızıntının tek bir RCS iticisindeki flanştan kaynaklandığı belirlendi.

Cıvatalar yeniden sıkıldı ve mühendisler sistemin uçuşa hazır olduğuna inanıyor. Ancak yöneticiler, hatların gerçekten sızıntısız veya kabul edilebilir sınırlar dahilinde olduğundan emin olmak için uzay aracı boyunca helyum hatlarına basınç uygulamaya karar verdi.

Şirket, “Testlerin bir parçası olarak Boeing, fırlatma öncesinde olduğu gibi tahrik sistemini uçuş basıncına getirecek ve daha sonra mevcut verileri doğrulamak ve uçuş mantığını güçlendirmek için helyum sisteminin doğal olarak hava almasına izin verecek” dedi. ifade.

“Görev ekipleri ayrıca 6 Mayıs'taki fırlatma girişiminden elde edilen verilerin kapsamlı bir incelemesini tamamladı ve başka herhangi bir sorunu takip etmiyor.”

İkisi de kıdemli Donanma test pilotları ve astronotlar olan ve aralarında istasyona dört uçuş bulunan Wilmore ve Williams, ek simülatör eğitimi için geçtiğimiz Cuma günü Houston'daki Johnson Uzay Merkezi'ne geri uçtular. Başka bir fırlatma denemesine hazırlanmak için bu hafta sonlarında Florida'ya geri dönmeleri bekleniyor.

Atlas 5 roketi ve Starliner kapsülü, 6 Mayıs'taki fırlatma gecikmesinden önce fırlatma rampası 41'de, roketin Centaur üst kademesindeki bir oksijen basıncı tahliye valfi ve daha yakın zamanda Starliner'ın servis modülündeki küçük bir helyum sızıntısı nedeniyle tetiklendi.


Birleşik Fırlatma İttifakı



Starliner, mekik programının 2011 yılında sona ermesinin ardından NASA tarafından sipariş edilen, ticari olarak inşa edilmiş iki mürettebatlı feribottan biridir. SpaceX, şirketin Crew Dragon uzay aracının geliştirilmesi için 2,6 milyar dolar değerinde bir sözleşme kazandı ve Boeing, bu uzay aracını geliştirmek için 4,2 milyar dolar ödül aldı. Starliner.

Amaç, astronotları Uluslararası Uzay İstasyonuna götürüp götürebilecek bağımsız, ticari olarak işletilen uzay aracının geliştirilmesini teşvik etmekti. Farklı satıcıların uzay araçları, bir şirketin gemisine bir sorun yaşansa bile NASA'nın uzay istasyonuna ekip göndermeye devam etmesine olanak tanıyacak.

SpaceX, ilk iki kişilik ekibini 2020 yılında başlattı. O tarihten bu yana şirket, istasyona NASA sponsorluğunda sekiz mürettebat rotasyon uçuşu, laboratuvara üç ticari araştırma misyonu ve özel olarak finanse edilen, iki erkek, iki kadından oluşan bir gezi başlattı. alçak Dünya yörüngesine. Toplamda 50 kişi Crew Dragons ile uzaya uçtu.

Wilmore ve Williams, büyük yazılım sorunlarını da içeren bir dizi teknik aksaklığın ardından Starliner'a binen ilk astronotlar olacak ilk pilotsuz test uçuşu sırasında Aralık 2019'da ve tahrik sistemi valflerinin aşınmış olması, ikinci bir mürettebatsız test misyonunu geciktirdi. Mayıs 2022.

İkinci test uçuşu başarılıydı ancak mühendisler, paraşüt kablo demeti konnektörleri ve kısa devre durumunda yangın riski oluşturan kabloların etrafına sarılan koruyucu bantlar hakkında ek sorularla karşılaştılar. Bu sorunları düzeltmeye yönelik çalışmalar ve diğerleri, ilk pilot lansmanı bu aya erteledi.

Atlas 5 oksijen valfi sorunu United Launch Alliance'ın sorumluluğundaydı. Son gecikmenin sorumlusu olan helyum sızıntısı Starliner listesinde yer alıyor ancak görünen o ki bu nispeten küçük bir sorun ve geçen haftaki lansmanı engellemezdi.



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.