NASA, Boeing Starliner'ın Dünya'ya dönüşünü bir kez daha erteledi, yeni hedef tarihi hala belirlenmedi

QasiM

Global Mod
Global Mod
NASA ve Boeing yöneticileri, Starliner mürettebat kapsülünün Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki kalış süresini bir kez daha uzatmaya karar verdi. 26 Haziran yeniden giriş emin olmak için analiz ve testlere daha fazla zaman tanımak helyum sızıntısı Yetkililer Cuma günü geç saatlerde yaptığı açıklamada, itici arızalarının tam olarak anlaşıldığını söyledi.

NASA, yeni bir iniş hedefi tarihi belirlemeden önce resmi bir yeniden giriş hazırlık incelemesi yapmayı planlıyor. Devam eden analizler göz önüne alındığında, Starliner'ın kenetlenmesi ve Dünya'ya dönüşü muhtemelen 2 Temmuz Pazartesi ve 2 Temmuz'da önceden planlanmış iki uzay istasyonu uzay yürüyüşünü geçecek.

Bu arada, Starliner Komutan Barry “Butch” Wilmore ve yardımcı pilot Sunita Williams'ın, bir istasyon arızası veya hızlı bir şekilde ayrılmayı gerektiren başka bir sorun ortaya çıkması durumunda herhangi bir zamanda istasyondan ayrılıp eve uçma izni bulunmaktadır. Yetkililer bu nedenle yörüngede mahsur kalmadıklarını söylüyor.

Boeing'in Starliner mürettebat kapsülü, 6 Haziran'da Uluslararası Uzay İstasyonuna son yaklaşımında.


NASA



NASA'nın Ticari Mürettebat Programı yöneticisi Steve Stich, yaptığı açıklamada, “Zaman ayırıyoruz ve standart görev yönetimi ekibi sürecimizi takip ediyoruz.” dedi. “Randevu ve yanaşma sırasında gözlemlediğimiz küçük helyum sistemi sızıntılarını ve itici performansını yönetmeye ilişkin karar verme sürecimizi veriye bırakıyoruz.”


Buna ek olarak, Starliner misyonunun uzayan süresi göz önüne alındığında, “NASA'nın SpaceX Demo-2'nin yörüngede iki ay sonra geri dönüşü öncesinde yapılana benzer şekilde ajans düzeyinde bir incelemeyi tamamlamamızın uygun olduğunu” söyledi. Ajansın planlandığı gibi ilerlemeye ilişkin resmi kabulünü belgeleyin.”

Astronotların 2020 yılında SpaceX'in Crew Dragon feribot gemisindeki ilk uçuşunu kastediyordu. Ancak Demo-2 misyonunda, Starliner'ın ilk pilotlu test uçuşunda şu ana kadar kaydedilen sorunlar gibi sorunlar yaşanmadı.

Starliner sorun gidericileri için sorun, helyum sızıntısının ve söz konusu iticilerin, mürettebat kapsülünün tabanına bağlı olan Starliner'ın tambur şeklindeki servis modülünde bulunmasıdır. Servis modülü yeniden girişten önce atılıyor ve atmosferde yanıyor.

Mühendislerin gerçek donanımı sonradan inceleyemeyecekleri göz önüne alındığında, NASA ve Boeing yöneticileri onlara telemetriyi gözden geçirmeleri, testlere devam etmeleri ve çıkarma sonrasında ek sorunların ortaya çıkması durumunda beklenmedik durum senaryolarını iyileştirmeleri için mümkün olduğunca fazla zaman vermek istiyor.

Ayrıca aşağı yöndeki uçuşlarda benzer sorunları önlemek için nelere ihtiyaç duyulabileceği hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenmek istiyorlar. NASA yöneticileri, gelecek yılın başlarından itibaren Starliner'ı uzay istasyonuna operasyonel mürettebat rotasyonu uçuşları için sertifikalandırmayı umuyorlardı, ancak bunun gerçekçi bir hedef olarak kalıp kalmayacağı henüz belli değil.

Her halükarda Stich, Starliner'ın “uzay istasyonuna kenetlendiğinde yörüngede iyi performans gösterdiğini” söyledi.

Uzay aracı United Launch Alliance Atlas 5 roketine bağlanmak üzere kaldırılırken Starliner servis modülünün görünümü. Servis modülü, Starliner'ı uçuş sırasında destekleyen roket iticileri, güneş pilleri ve diğer kritik sistemleri sağlar. Yeniden girişten önce atılır ve atmosferde yanar.


Birleşik Fırlatma İttifakı



“Butch ve Suni'nin Starliner'a dönüşü için hazırlığı tamamlarken, bazı kritik istasyon faaliyetleri için yolu temizlemek için ekstra zamanı stratejik olarak kullanıyoruz ve sertifikasyon sonrası görevler için yapmak isteyeceğimiz sistem yükseltmeleri hakkında değerli bilgiler elde ediyoruz.”

Halihazırda programın dört yıl gerisinde çalışan Starliner, Atlas 5 roketindeki küçük sorunlar, geri sayım bilgisayarındaki sorunlar ve kapsülün iticilerini basınçlandırmak için kullanılan sistemdeki ilk helyum sızıntısı nedeniyle planlanandan bir ay sonra, 5 Haziran'da fırlatıldı. .

NASA ve Boeing yöneticileri, sızıntının güvenlik tehdidi oluşturamayacak kadar küçük olduğuna karar verdi ve geminin fırlatılmasına izin verildi. Yörüngeye varıldığında ve uzay istasyonuna doğru giderken, dört helyum sızıntısı daha gelişti ve Starliner'ın uçuş bilgisayarı, telemetrinin fırlatma öncesi beklentileri karşılamaması üzerine yedi manevra jetini devre dışı bıraktı.

İticilerden birinin ileriye dönük olarak kullanılamaz olduğu değerlendirildi, ancak diğerleri geçen Cumartesi başarıyla test ateşlendi. Bu “sıcak ateş” testi, mühendislere, kenetlenme sonrası manevralar için gereken jetlerin ve kritik yörüngeden çıkma “yanmasının”, gemiyi yeniden giriş için yörüngeden çıkarmak için gerektiği gibi çalışacağı konusunda güven verdi.

Benzer şekilde yetkililer, limandan ayrıldıktan sonra bir veya daha fazlası kötüleşse bile helyum sızıntılarının yönetilebileceğinden emin olduklarını söyledi. Dünya'ya dönüş için yalnızca yedi saatlik helyum gerekiyor ve Starliner'da bu miktarın 10 katından fazlası kaldı.



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.