Bir yıldan az Sonraki iki Artemis ay misyonu için büyük gecikmeler açıklandıktan sonra NASA yöneticileri Perşembe günü, öngörülen uçuş tarihlerinin bir kez daha kaydığını, ay etrafında ilk pilotlu yolculuğun artık Nisan 2026 zaman diliminde beklendiğini ve ilk aya inişin 2027 ortalarında beklendiğini söyledi.
NASA Yöneticisi Bill Nelson, stresi azaltmak ve 2022'deki pilotsuz bir test uçuşundan sonra görülen beklenmedik ısı kalkanı hasarını önlemek amacıyla Orion mürettebat kapsülünün yeniden giriş yörüngesini revize etmek ve kapsülün çevresel kontrolü ve kapsamlı testlerini tamamlamak için gecikmelerin gerekli olduğunu söyledi. yaşam destek sistemleri.
Pilotsuz Artemis 1 Orion kapsülü tarafından kullanılan ısı kalkanı, yeniden giriş sırasında kömürleşmiş parçaların kırıldığı yerlerde çukurlaşma gösteriyor. Kömürleşme bekleniyordu ancak yalıtım sağlamaya yardımcı olmak için malzemenin yerinde kalması gerekiyordu. Pilotlu Artemis 2 görevi, kısmen ısınmayı azaltmak için yeni bir yeniden giriş yörüngesi uygulamak amacıyla erteleniyor.
NASA
Nelson, “Verilere dayanarak, oybirliğiyle, mevcut Artemis 2/Orion kapsülü ve değiştirilmiş giriş yörüngesine sahip ısı kalkanı ile ilerlemeye karar verdik… Dünya atmosferine geri gelen ısıyı azaltmak için.” dedi.
“Ayrıca, bu yılın başlarında tespit edilen Orion çevre kontrolleri ve yaşam destek sistemlerine yönelik güncellemelerimizi de tamamlamamız gerekiyor.”
Artemis 3'ün aya iniş görevi ve sonraki uçuşlar için gelecekteki ısı kalkanları esasen aynı malzemeleri kullanacak, ancak yeniden giriş sırasında performanslarını artıracak değişiklikler yapacak.
Bu arada Nelson şunları söyledi: “Artemis 2'nin 26 Nisan'da piyasaya sürülmesini planlıyoruz ve ticari ortaklarımızla birlikte daha erken piyasaya sürülmesi için elimizden gelen her şeyi yapacağız.”
Artemis programı astronotları aya göndermeyi amaçlıyor güney kutup bölgesi Buz birikintileri, mürettebatın bir gün oksijen ve hidrojen çıkararak hava, su ve roket yakıtları üretmesine olanak tanıyabilir; bunlar da büyük masraflarla Dünya'dan taşınmak zorunda kalmayacaktır.
Artemis 2'nin fırlatılmasının ardından Nelson, NASA'nın “gerekli (her türlü) ayarlamayı yapacağını ve yarım yüzyıldan uzun bir süre sonra aya ilk iniş olan Artemis 3'ü fırlatmayı planladığımızı” söyledi. SpaceX iniş aracının hazır olduğunu varsayarsak, Artemis 3'ü 2027'nin ortasında fırlatmayı planlıyoruz. Bu, Çin hükümetinin 2030'da açıkladığı (taykonotları aya gönderme) niyetinin çok ilerisinde olacak… Bunu başarmamız gerekiyor. Artemis 2 test uçuşu, aya dönüşümüzün başarısını garanti altına alıyor.”
NASA, Artemis programının ilk test uçuşu olan Artemis 1'i Kasım 2022'de, ajansın yeni Uzay Fırlatma Sistemi veya SLS roketini kullanarak, pilotsuz Lockheed Martin yapımı Orion kapsülünü ayın etrafında döngüsel bir uçuşla göndermek için başlattı.
NASA, uzay aracının yaşam desteği, itiş gücü ve diğer sistemlerini kapsamlı bir şekilde test etmek amacıyla üç kişilik bir kadın mürettebatını ayın etrafında taşımak amacıyla bu yılın sonunda Artemis 2 misyonunu başlatmayı planlamıştı.
Pilotsuz Artemis 1 Orion uzay aracı, 2022'deki ilk test uçuşu sırasında ayın yanından geçiyor.
NASA
Ancak Artemis 1 uçuşundan sonraMühendisler, Orion kapsülünün 16 metre genişliğindeki ısı kalkanının, “girişi atla” adı verilen bir teknik kullanarak aydan yüksek hızlı dönüşü sırasında beklenmedik hasara uğradığını keşfettiler.
Atlamalı girişte kapsül atmosfere dalar, yavaşlar ve son iniş için tekrar atmosfere düşmeden önce tekrar yükselir. Fikir, düz bir kayanın durgun bir göletten nasıl atlayabileceğine benzer. Atlama girişleri, daha geniş bir aralıktaki açılış hedefleri de dahil olmak üzere bir dizi avantaj sağlar.
Orion ısı kalkanı, uzay aracı Dünya atmosferine saatte 25.000 milden daha yüksek bir hızla girdiğinde, yeniden giriş sırasında alev alacak veya kömürleşecek şekilde tasarlandı. Ancak kömürleşmiş malzemenin yerinde kalması ve bir yalıtım katmanı sağlaması amaçlanıyor. Artemis 1'in yeniden girişi sırasında, ısı kalkanından bilgisayar modellerinin öngördüğünden daha fazla kömürleşmiş malzeme ayrıldı.
Beklenmedik “kurtuluş”un uzay aracı üzerinde hiçbir etkisi olmasa da (NASA, astronotların gemide herhangi biri olsaydı bunu fark etmeyeceklerini bile söyledi) mühendisler, yeniden giriş etkilerini doğru bir şekilde tahmin etmek için bilgisayar modellerini güncelleyebilmek için altta yatan nedeni anladıklarından emin olmak istediler. birden fazla yörünge boyunca.
Yüzlerce test ve kapsamlı bir mühendislik analizinden sonra NASA, “o zamandan bu yana, planlanan atlama girişinin bir parçası olarak kapsül atmosfere girip çıkarken, ısı kalkanının dış katmanı içinde ısının biriktiğini belirledi” dedi Pam Melroy. eski mekik komutanı ve şimdi NASA'nın yönetici yardımcısı.
Bu ısı birikiminin “gazların oluşmasına ve ısı kalkanının içinde sıkışıp kalmasına” yol açtığını söyledi. “Bu, iç basıncın oluşmasına neden oldu ve dış katmanın çatlamasına ve düzensiz dökülmesine yol açtı.”
Nisan 2026'daki Artemis 2 görevi için aynı tip ısı kalkanı kullanılacak olsa da mürettebat, Artemis 1 ısı kalkanına zarar veren ısınma türünü azaltmak için değiştirilmiş bir yeniden giriş yörüngesi kullanacak.
SpaceX'in, şirketin Starship roketinin bir çeşidi olan aya iniş aracının ay yüzeyindeki bir sanatçının izlenimi.
NASA
Artemis 3'ün Ay'a iniş uçuşuna gelince, 2027'nin ortasındaki yeni hedef lansman tarihi, SpaceX'in şirketin uzay aracı tarafından kullanılan üst aşamanın bir çeşidi olan Ay'a iniş aracını varsayıyor. yeni Süper Ağır Yıldız Gemisi roketien az bir pilotsuz aya inişin yanı sıra Dünya yörüngesinde birden fazla test uçuşunu tamamlıyor.
Çarşamba günü, Başkan seçilen Donald Trump duyuruldu NASA'nın bir sonraki yöneticisi olarak SpaceX'in kurucusu Elon Musk ile güçlü bağları olan uzay emektarı milyarder Jared Isaacman'ı seçtiğini söyledi.
Perşembe günü düzenlenen basın toplantısında Nelson'a, SpaceX'in yeni Süper Ağır Yıldız Gemisi roketini geliştirmesi göz önüne alındığında, bir sonraki yönetimin Artemis programında büyük değişiklikler yapmasından endişe duyup duymadığı soruldu.
Nelson, “Her şeyden önce, uçan ve zaten ayın ötesine geçmiş olan, insan tarafından derecelendirilen bir uzay aracı var ve bu, Orion ile birleştirilmiş SLS'dir (Uzay Fırlatma Sistemi). “İkinci olarak bu bir ortaklıktır. Ticari bir ortaklıktır. Uluslararası bir ortaklıktır.
“Sanırım zamanla olacak şey, ortaklarımızın NASA ile uçmasını sağlayacak birkaç yılımız olacak ve daha sonra geliştirilen teknolojiler ne olursa olsun, ne olacağını belirleyecek. uçan sistem olun.”
Sözlerini şu sözlerle bitirdi: “Meşru bir soru olmasına rağmen sorunuzun ortaya çıkardığı endişeyi anlamıyorum, aniden Starship'in her şeyi devralmasına neden olacaksınız.”
Daha
William Harwood
Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.
NASA Yöneticisi Bill Nelson, stresi azaltmak ve 2022'deki pilotsuz bir test uçuşundan sonra görülen beklenmedik ısı kalkanı hasarını önlemek amacıyla Orion mürettebat kapsülünün yeniden giriş yörüngesini revize etmek ve kapsülün çevresel kontrolü ve kapsamlı testlerini tamamlamak için gecikmelerin gerekli olduğunu söyledi. yaşam destek sistemleri.
Pilotsuz Artemis 1 Orion kapsülü tarafından kullanılan ısı kalkanı, yeniden giriş sırasında kömürleşmiş parçaların kırıldığı yerlerde çukurlaşma gösteriyor. Kömürleşme bekleniyordu ancak yalıtım sağlamaya yardımcı olmak için malzemenin yerinde kalması gerekiyordu. Pilotlu Artemis 2 görevi, kısmen ısınmayı azaltmak için yeni bir yeniden giriş yörüngesi uygulamak amacıyla erteleniyor.
NASA
Nelson, “Verilere dayanarak, oybirliğiyle, mevcut Artemis 2/Orion kapsülü ve değiştirilmiş giriş yörüngesine sahip ısı kalkanı ile ilerlemeye karar verdik… Dünya atmosferine geri gelen ısıyı azaltmak için.” dedi.
“Ayrıca, bu yılın başlarında tespit edilen Orion çevre kontrolleri ve yaşam destek sistemlerine yönelik güncellemelerimizi de tamamlamamız gerekiyor.”
Artemis 3'ün aya iniş görevi ve sonraki uçuşlar için gelecekteki ısı kalkanları esasen aynı malzemeleri kullanacak, ancak yeniden giriş sırasında performanslarını artıracak değişiklikler yapacak.
Bu arada Nelson şunları söyledi: “Artemis 2'nin 26 Nisan'da piyasaya sürülmesini planlıyoruz ve ticari ortaklarımızla birlikte daha erken piyasaya sürülmesi için elimizden gelen her şeyi yapacağız.”
Artemis programı astronotları aya göndermeyi amaçlıyor güney kutup bölgesi Buz birikintileri, mürettebatın bir gün oksijen ve hidrojen çıkararak hava, su ve roket yakıtları üretmesine olanak tanıyabilir; bunlar da büyük masraflarla Dünya'dan taşınmak zorunda kalmayacaktır.
Artemis 2'nin fırlatılmasının ardından Nelson, NASA'nın “gerekli (her türlü) ayarlamayı yapacağını ve yarım yüzyıldan uzun bir süre sonra aya ilk iniş olan Artemis 3'ü fırlatmayı planladığımızı” söyledi. SpaceX iniş aracının hazır olduğunu varsayarsak, Artemis 3'ü 2027'nin ortasında fırlatmayı planlıyoruz. Bu, Çin hükümetinin 2030'da açıkladığı (taykonotları aya gönderme) niyetinin çok ilerisinde olacak… Bunu başarmamız gerekiyor. Artemis 2 test uçuşu, aya dönüşümüzün başarısını garanti altına alıyor.”
NASA, Artemis programının ilk test uçuşu olan Artemis 1'i Kasım 2022'de, ajansın yeni Uzay Fırlatma Sistemi veya SLS roketini kullanarak, pilotsuz Lockheed Martin yapımı Orion kapsülünü ayın etrafında döngüsel bir uçuşla göndermek için başlattı.
NASA, uzay aracının yaşam desteği, itiş gücü ve diğer sistemlerini kapsamlı bir şekilde test etmek amacıyla üç kişilik bir kadın mürettebatını ayın etrafında taşımak amacıyla bu yılın sonunda Artemis 2 misyonunu başlatmayı planlamıştı.
Pilotsuz Artemis 1 Orion uzay aracı, 2022'deki ilk test uçuşu sırasında ayın yanından geçiyor.
NASA
Ancak Artemis 1 uçuşundan sonraMühendisler, Orion kapsülünün 16 metre genişliğindeki ısı kalkanının, “girişi atla” adı verilen bir teknik kullanarak aydan yüksek hızlı dönüşü sırasında beklenmedik hasara uğradığını keşfettiler.
Atlamalı girişte kapsül atmosfere dalar, yavaşlar ve son iniş için tekrar atmosfere düşmeden önce tekrar yükselir. Fikir, düz bir kayanın durgun bir göletten nasıl atlayabileceğine benzer. Atlama girişleri, daha geniş bir aralıktaki açılış hedefleri de dahil olmak üzere bir dizi avantaj sağlar.
Orion ısı kalkanı, uzay aracı Dünya atmosferine saatte 25.000 milden daha yüksek bir hızla girdiğinde, yeniden giriş sırasında alev alacak veya kömürleşecek şekilde tasarlandı. Ancak kömürleşmiş malzemenin yerinde kalması ve bir yalıtım katmanı sağlaması amaçlanıyor. Artemis 1'in yeniden girişi sırasında, ısı kalkanından bilgisayar modellerinin öngördüğünden daha fazla kömürleşmiş malzeme ayrıldı.
Beklenmedik “kurtuluş”un uzay aracı üzerinde hiçbir etkisi olmasa da (NASA, astronotların gemide herhangi biri olsaydı bunu fark etmeyeceklerini bile söyledi) mühendisler, yeniden giriş etkilerini doğru bir şekilde tahmin etmek için bilgisayar modellerini güncelleyebilmek için altta yatan nedeni anladıklarından emin olmak istediler. birden fazla yörünge boyunca.
Yüzlerce test ve kapsamlı bir mühendislik analizinden sonra NASA, “o zamandan bu yana, planlanan atlama girişinin bir parçası olarak kapsül atmosfere girip çıkarken, ısı kalkanının dış katmanı içinde ısının biriktiğini belirledi” dedi Pam Melroy. eski mekik komutanı ve şimdi NASA'nın yönetici yardımcısı.
Bu ısı birikiminin “gazların oluşmasına ve ısı kalkanının içinde sıkışıp kalmasına” yol açtığını söyledi. “Bu, iç basıncın oluşmasına neden oldu ve dış katmanın çatlamasına ve düzensiz dökülmesine yol açtı.”
Nisan 2026'daki Artemis 2 görevi için aynı tip ısı kalkanı kullanılacak olsa da mürettebat, Artemis 1 ısı kalkanına zarar veren ısınma türünü azaltmak için değiştirilmiş bir yeniden giriş yörüngesi kullanacak.
SpaceX'in, şirketin Starship roketinin bir çeşidi olan aya iniş aracının ay yüzeyindeki bir sanatçının izlenimi.
NASA
Artemis 3'ün Ay'a iniş uçuşuna gelince, 2027'nin ortasındaki yeni hedef lansman tarihi, SpaceX'in şirketin uzay aracı tarafından kullanılan üst aşamanın bir çeşidi olan Ay'a iniş aracını varsayıyor. yeni Süper Ağır Yıldız Gemisi roketien az bir pilotsuz aya inişin yanı sıra Dünya yörüngesinde birden fazla test uçuşunu tamamlıyor.
Çarşamba günü, Başkan seçilen Donald Trump duyuruldu NASA'nın bir sonraki yöneticisi olarak SpaceX'in kurucusu Elon Musk ile güçlü bağları olan uzay emektarı milyarder Jared Isaacman'ı seçtiğini söyledi.
Perşembe günü düzenlenen basın toplantısında Nelson'a, SpaceX'in yeni Süper Ağır Yıldız Gemisi roketini geliştirmesi göz önüne alındığında, bir sonraki yönetimin Artemis programında büyük değişiklikler yapmasından endişe duyup duymadığı soruldu.
Nelson, “Her şeyden önce, uçan ve zaten ayın ötesine geçmiş olan, insan tarafından derecelendirilen bir uzay aracı var ve bu, Orion ile birleştirilmiş SLS'dir (Uzay Fırlatma Sistemi). “İkinci olarak bu bir ortaklıktır. Ticari bir ortaklıktır. Uluslararası bir ortaklıktır.
“Sanırım zamanla olacak şey, ortaklarımızın NASA ile uçmasını sağlayacak birkaç yılımız olacak ve daha sonra geliştirilen teknolojiler ne olursa olsun, ne olacağını belirleyecek. uçan sistem olun.”
Sözlerini şu sözlerle bitirdi: “Meşru bir soru olmasına rağmen sorunuzun ortaya çıkardığı endişeyi anlamıyorum, aniden Starship'in her şeyi devralmasına neden olacaksınız.”
Daha
William Harwood
Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.