Uzay istasyonuna gidecek 2 kişilik mürettebat, Starliner astronotlarını Şubat ayında evlerine götürecek

QasiM

Global Mod
Global Mod
NASA'nın 10'uncusu Crew Dragon'un Uluslararası Uzay İstasyonu'na uçuşu Gemide iki uzun süreli mürettebat üyesi ve önümüzdeki Şubat ayında kullanılacak iki boş koltukla Cumartesi günü kalkışa hazır. Boeing'in Starliner astronotlarını taşımak sonra Dünya'ya geri dön yörüngede uzun süre kalmak.

Mürettebat 9 komutanı Nick Hague ve Rus kozmonot Alexander Gorbunov'un, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki 40. pedden Cumartesi günü saat 13:17'de (EDT) bir Falcon 9 roketinin üzerinde, yaklaşık olarak Dünya'nın dönüşünün roketi istasyonun hizasına getirdiği anda havalanması planlanıyor. yörünge.

Kozmonot Alexander Gorbunov (solda), Mürettebat 9'un uzaya tırmanışı sırasında komutan Nick Hague'a (sağda) yardımcı olacak. İki boş koltuk, gelecek Şubat ayında Dünya'ya döndüklerinde Starliner komutanı Barry “Butch” Wilmore ve pilot Sunita Williams tarafından kullanılacak.


NASA



Şiddetli rüzgarlar ve bulutlar nedeniyle zaten iki gün gecikti Helene KasırgasıTahminciler Florida'nın Uzay Sahili boyunca kabul edilebilir hava koşullarının yüzde 55 ihtimalini öngörüyorlardı. Atlantik Okyanusu'nda mürettebatın iniş yapmak zorunda kalabileceği yörünge boyunca “orta” derecede şiddetli rüzgar ve dalga riski vardı.


Hepsi daha önce Crew Dragon uçuşları Kennedy Uzay Merkezi'nin yakındaki 39A pedinden havalandı. Mürettebat 9'un fırlatılması, askeri uyduların, NASA sondalarının ve son zamanlarda pilotsuz SpaceX uydu ve ISS kargo görevlerinin fırlatılmasıyla onlarca yıl süren hizmetin ardından pad 40'tan yapılacak ilk pilotlu uçuş olacak.

NASA, büyük bir fırlatma kazasının pad 39A'yı uzun bir süre kullanım dışı bırakabileceği ve astronotların Uluslararası Uzay İstasyonu'na olan uçuşlarını kesintiye uğratabileceği endişesinden dolayı SpaceX'in pilotlu uçuşları desteklemek için pad 40'ı yükseltmesini talep etti.

Pad 40 artık 265 metre yüksekliğinde bir fırlatma destek kulesine, astronotların ve teknisyenlerin bekleyen bir Mürettebat Ejderhasına ulaşmaları için 91,5 metre uzunluğunda bir mürettebat erişim koluna ve uçuş mürettebatının ve destek personelinin hızlıca kaymasını sağlamak için bir yastık kaçış sistemine sahiptir. Acil bir durumda esnek, yangına dayanıklı tüp benzeri bir oluk içinde 220 feet yükseklikten yere çakılabilir.

Tüm uzay istasyonu uçuşlarında olduğu gibi Mürettebat 9 da doğrudan laboratuvarın yörünge düzlemine fırlatılacak. Kalkıştan on iki dakika sonra dördüncü uçuşunu gerçekleştirecek olan Crew Dragon “Freedom”, kendi başına uçmak üzere serbest bırakılacak.

Orijinal Mürettebat 9 kadrosunda o zamanki komutan Zena Cardman (solda) ve Stephanie Wilson (sağda) yer alıyordu; Johnson Uzay Merkezi'nde mürettebat arkadaşları Nick Hague (arkada sağda) ve kozmonot Alexander Gorbunov (arkada solda) ile eğitim sırasında görülüyorlardı. NASA yöneticileri, iki Starliner astronotunu Dünya'ya geri getirmek için Crew Dragon'u kullanmaya karar verdiğinde Cardman ve Wilson uçuştan çıkarıldı.


NASA



Her şey yolunda giderse, uzay aracı otomatik bir randevu gerçekleştirecek, Pazar günü erken saatlerde uzay istasyonunu arkadan ve aşağıdan yakalayacak, doğrudan karakolun önündeki bir noktaya kadar ilerleyecek ve ardından laboratuvarın ilerideki limanına kenetlenmek için hareket edecek. 17:30

Hague ve Gorbunov'u gemide karşılamak için hazır bekleyenler, yeni mürettebat arkadaşları Starliner komutanı Barry “Butch” Wilmore ve şu anda uzay istasyonunun komutanı olarak görev yapan yardımcı pilotu Sunita Williams olacak.

Ayrıca gemide: Soyuz MS-26/72S komutanı Aleksey Ovchinin, Ivan Vagner ve NASA astronotu Don Pettit, 11 Eylül'de piyasaya sürüldüMürettebat 8 komutanı Matthew Dominick, Mike Barratt, Jeanette Epps ve kozmonot Alexander Grebenkin ile birlikte 3 Mart'ta başlatıldı.

Crew Dragon'un başlangıçta dört yolcu taşıması bekleniyordu: Hague, Gorbunov, kıdemli Stephanie Wilson ve görev komutanı çaylak Zena Cardman. Ancak Cardman ve Wilson, Crew Dragon'un dört koltuğundan ikisini Wilmore ve Williams'ın kullanımına açmak için Ağustos ayı sonlarında uçuştan çıkarıldı.

Wilmore ve Williams için kıyafet, malzeme ve SpaceX basınçlı kıyafetleri de zamlanıyor. 5 Haziran'da başlatıldı Starliner'ın ilk pilotlu test uçuşunda, görevin başlangıçta sekiz ila 10 gün sürmesi bekleniyordu. 22 Şubat civarında Crew 9 kapsülüne indiklerinde, uzayda 262 günden fazla süre geçirmiş olacaklar.

Hague, “Mürettebatımızda pek çok değişiklik oldu, ancak görev aslında değişmedi” dedi. “Görev yirmi beş yıldır değişmedi. İstasyona çıkıp araştırma yapmak ve bu görev herhangi bir mürettebattan daha büyük.”

Starliner pilotu Sunita Williams (solda) ve komutan Barry “Butch” Wilmore, başlangıçta Uluslararası Uzay İstasyonunda bir haftadan biraz daha fazla zaman geçirmeyi planladılar. Ancak Starliner uzay araçlarıyla ilgili sorunlar, NASA'nın onları Şubat ayı sonuna kadar yörüngede tutmasına neden oldu, böylece Crew 9 Dragon ile Dünya'ya otostop çekebileceklerdi.


NASA



Ancak bu, dört mürettebat üyesinden ikiye geçişin ve kendisinin pilotluktan görev komutanlığına geçişinin de zorluklardan yoksun olmadığı anlamına gelmiyor. Aynı şekilde Wilmore ve Williams'ın da Crew Dragon ile uçmanın tüm inceliklerini öğrenmesi gerekiyor.

Hague, “İki kişilik bir ekip olarak yola çıkacağız ve ardından dört kişilik bir ekip olarak karaya çıkacağız” dedi. “Ve bunun benzersiz zorluklarından biri de, yola çıkmadan önce çok az Dragon eğitimi almış olan diğer iki mürettebat üyesini Dragon operasyonlarına nasıl entegre edeceğiz?

“Sahadaki ekipler sadece bizi hazırlamakla kalmadı, aynı zamanda Butch ve Suni'nin Dragon'un içinde ne yapmaları gerektiğini anlamaları için antrenman yapmalarına da yardım etmeye başladılar. Bu en büyük öncelik olacak. Oraya varıyoruz ve Mürettebat 9 mürettebatının bir parçası olarak faaliyet göstermek için ne yapmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı oluyoruz.”

Dört Crew 8 uçağının (Dominik, Barratt, Epps ve Grebenkin) 217 günlük görevlerini tamamlamak üzere 7 Ekim gibi erken bir tarihte eve dönmeleri bekleniyor.

Bu, uzay istasyonunu normal olarak yedi tam zamanlı mürettebat üyesinden, üç Soyuz pilotundan (Ovchinin, Vagner ve Pettit) ve revize edilmiş Crew 9 mürettebatından (Hague, Gorbunov, Wilmore ve Williams) oluşan bir ekiple bırakacak.

Hague, yıllar boyunca hem Wilmore hem de Williams ile eğitim aldığını ve mürettebatın ağın sorunsuz bir şekilde yörüngede olmasını beklediğini söyledi.

Hague, “Butch ve Suni ile çalışma fırsatım oldu” dedi. “NOLS (Ulusal Açık Hava Liderlik Okulu) kapsamında eğitim alma ve vahşi doğada 10 gün boyunca Suni ile aynı çadırı paylaşma fırsatlarım oldu. Yani birbirimizi tanıyoruz ve biz profesyoneliz. Öne çıkıyoruz ve istenileni yapıyoruz. bizden.

“Bu yüzden onlarla çalışmayı sabırsızlıkla bekliyorum ve hiçbir sorun yaşamadan bir araya geleceğimizi düşünüyorum.”

Hague, eski bir F-16 test pilotu ve daha önceki bir görevde uzayda 203 gün geçirmiş savaş gazisi olan bir Uzay Kuvvetleri albayıdır. Ayrıca 2018'de Rus Soyuz uzay aracının fırlatılması sırasında dramatik bir uçuş iptali yaşadı. Deneyim yelpazesi muhtemelen NASA'nın onu gözden geçirilmiş görev için komutan koltuğuna alma kararında önemli bir rol oynadı.

Crew 9 Dragon, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonunda 40. pedde SpaceX Falcon 9 roketinin üzerinde fırlatılmayı bekliyor.


SpaceX



Gorbunov, NASA ile Rus federal uzay ajansı Roscosmos arasındaki yüksek öncelikli bir sözleşme kapsamında Crew 9 Dragon'daki koltuğunu korudu; bu sözleşmede üç koltuklu Rus Soyuz uzay aracı, ISS'ye yapılan her uçuşta bir NASA astronotu taşıyor ve her uçuşta bir kozmonot fırlatılıyor. dört koltuklu Crew Dragon.

Bu, acil bir durum bir feribot gemisini ve mürettebatını Dünya'ya plansız bir dönüş yapmaya zorlasa bile, her ülkenin laboratuvarda her zaman en az bir mürettebat üyesinin bulunmasını sağlar. Gorbunov, Crew Dragon pilotu olarak görev yapmak üzere eğitilmedi ancak kalkış sırasında Lahey'e yardımcı olmak için pilot koltuğunda oturacak.

Hague, “Esasen pilotsuz uçuyoruz ve temel olarak komutan mürettebatı güvende tutmaktan, aracı güvende tutmaktan ve görevi tamamladığımızdan emin olmaktan sorumludur.” dedi. “Ve bu sorumluluklar değişmedi.

“Alex, uçuşun tüm dinamik aşamalarında beni desteklemek için çalışacak ve bana ihtiyaç duyacağım ekstra gözleri, ekstra elleri sağlayacak ve eğer yanımda bir pilot oturuyorsa kullanacağım. Yani bu açıdan pek de farklı değil.”

Uzay mekiğinin 2011 yılında kullanımdan kaldırılmasının ardından NASA, mürettebatı uzay istasyonuna gidiş-dönüş taşımak için ticari astronot feribot gemileri inşa etmek üzere SpaceX ve Boeing ile sözleşme imzaladı. NASA, bir taşıyıcı teknik sorunlar nedeniyle yerde kalsa bile iki sağlayıcının mürettebat rotasyon uçuşlarını sürdürmesini istedi.

Mürettebatın bulunduğu ilk test olan Starliner test uçuşu, tahrik basınçlandırma sisteminde bilinen bir helyum sızıntısı nedeniyle 5 Haziran'da başlatıldı. Ertesi gün uzay istasyonuna yaklaşırken, kıç tarafa bakan beş reaksiyon kontrol sistemi jetinde itme gücünün azalmasıyla birlikte dört helyum sızıntısı daha tespit edildi.

Kenetlenme başarılı olsa da sorunlar, Starliner'ın Dünya'ya dönüş yolculuğu sırasında güvenliği konusunda haftalarca süren testleri, analizleri ve tartışmaları başlattı. Başlangıçta bir haftadan biraz daha uzun sürmesi beklenen görev, testler devam ederken defalarca uzatıldı.

Bu arada SpaceX'in de kendi sorunları vardı. 11 Temmuz'da Falcon 9 roketinin üst kademesi, Starlink internet uydularının yükünün planlanandan daha düşük bir yörüngede kalmasına neden olan bir arıza yaşadı. 20 uydunun tamamı hızla atmosfere düştü ve yandı.

SpaceX sorunu hızlı bir şekilde tespit etti, bir düzeltme uyguladı ve uçuşlar yaklaşık iki hafta içinde yeniden başladı. Ancak Hague, Boeing ve SpaceX'in karşılaştığı sorunların birden fazla sağlayıcıya sahip olmanın değerini gösterdiğini söyledi.

“Uluslararası Uzay İstasyonunda yaptığımız bu muhteşem şeyi destekleme yeteneğimizi kaybettiğimiz için bir fırlatma anomalisiyiz” dedi. “Starliner'ı yedekli bir sistem olacak şekilde geliştirmeye çalışıyoruz. Ve bunu yaparken, tüm Falcon 9 filosunun bir anormallikle yerle bir olduğunu görüyoruz.

“Ve böylece bir anda, sadece ABD için değil, tüm dünya için bu kritik görevi destekleme yeteneğimizi kaybettik. Bu, neden fazlalığa aklıma gelen her şeyden daha fazla ihtiyaç duyduğumuzun altını çiziyor.”

ne zaman Starliner'ın mürettebatı olmadan eve gönderilmesine karar verildiNASA baş astronotu Joe Acaba, Mürettebat 9 görevinde kimin uçacağına ve kimin geride kalacağına karar vermek zorundaydı. Kararı açıklayan NASA açıklamasında gerekçesini açıklamasa da, Hague'nin uzay uçuşu deneyimi açıkça fark yarattı.

Bir açıklamasında, “Daha önce çeşitli nedenlerden dolayı mürettebatı değiştirmiş olsak da, mürettebatın dört kişilik bir mürettebat olarak eğitim aldığı göz önüne alındığında, bu uçuş için mürettebatı küçültmek, alışılması gereken bir başka zor karardı” dedi.

“Tüm ekibimize son derece güveniyorum. … Zena ve Stephanie, fırlatma öncesinde ekip arkadaşlarına yardım etmeye devam edecek.”

Aynı açıklamada Cardman, “Nick ve Alex'in rollerine mükemmel bir şekilde adım atacaklarına eminim. Dördümüz de bu görevin başarısına bağlıyız ve Stephanie ve ben, zamanı geldiğinde uçmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.”

SpaceX feribot gemisine binen beşinci Rus olan Gorbunov, Kennedy Uzay Merkezi'ne vardıktan sonra gazetecilere verdiği demeçte, Crew Dragon ile uçmak ve ISS mürettebatının bir parçası olmak için sabırsızlandığını söyledi.

Bir tercüman aracılığıyla, “Şu anda biz karşınızda konuşurken, NASA ve SpaceX'ten yüzlerce kişi fırlatma rampasını hazırlamak, roketi fırlatmamız için hazırlamak üzerinde çalışıyor” dedi. “Bu yüzden hepsine en derin şükranlarımı sunmak isterim.”



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.