Araştırmacılar, düşen alan önemsiz uçakları etkileyen riski artıyor

QasiM

Global Mod
Global Mod
Uzay kalıntıları Araştırmacılar yeni bir çalışmada, dünyaya geri dönmenin uçaklar için büyüyen bir sorun olabileceğini söyledi.

Hepsi Kanada'nın British Columbia Üniversitesi'ne bağlı çalışma yazarları, bir uçağa çarpma alan enkazlarının küçük olduğunu, ancak hem uzay enkaz reentries hem de uçuşlardaki artışlar nedeniyle risk arttığını söyledi. Çalışma, boyutları nedeniyle daha büyük bir risk oluşturan roket bedenlerine odaklandı.

Bilimsel raporlarda yayınlanan araştırmacılar, “Grev olasılığı düşük olsa da, sonuçlar felaket olabilir.” Dedi. Çalışma, yıllık uluslararası yörünge enkaz konferansında sunulan yazarlar tarafından iş üzerine inşa edilmektedir.

Uzay Kalıntıları ve Uçaklar için Riskler


Çalışma yazarları, bir hava sahasına yeniden girme olasılığını belirlemek için çalıştılar. Büyük havaalanlarının hemen çevresindeki yüksek yoğunluklu bölgelerin, kontrolsüz bir yeniden girişten etkilenme şansına sahip olduğunu, ancak kuzeydoğu Amerika Birleşik Devletleri'nde veya büyük şehirlerde bulunanlar gibi “daha büyük ama yine de meşgul” hava sahasında, “daha büyük ama hala meşgul” hava sahasında olduğunu bulmuşlardır. Risk%26'ya yükseldi.

Çalışma yazarları, bir uçağa çarpma olasılığının küçük olduğunu, ancak ticari bir uçak ve uzay kalıntıları arasındaki çarpışmanın “kitle kayıplarına yol açabileceğini” söyledi.

Düşük toprak yörüngesindeki enkaz miktarı muazzam bir şekilde arttı, uyduları ve uluslararası uzay istasyonunu en küçük uzay önemsiz parçalarıyla bile çarpışma tehlikesine sokuyor.


Haberler



Çalışma yazarları, risk sadece uzay kalıntıları yörüngede kaldıkça büyüyecek. Yörüngedeki izlenebilir nesneler son on yılda iki katına çıktı. Çalışma yazarları, günlük uçuşların sayısının 2000 yılından bu yana neredeyse iki katına çıktığını belirtti.

Çalışma, “2.300'den fazla roket gövdesi zaten yörüngede ve sonunda kontrolsüz bir şekilde yeniden girecek.” “Airspace yetkilileri, onlarca yıl boyunca kontrolsüz reentries zorluğuyla karşılaşacaklar.”

Çarpışmaları önlemek için hava sahasını kapatmak


Çalışma yazarları, 2022'de 20 tonluk bir roket gövdesinin atmosfere yeniden girmesi için ayarlandığı bir olayı vurguladılar. Yeniden girişten önceki gece tahminler, Güney Avrupa'ya inebileceğini gösterdi. Avrupa alanı ve hava trafik endüstrileri, yetkililerin hava sahası kısıtlamaları uygulamalarını öneren bir güvenlik bülteni yayınladı. İspanyol ve Fransız yetkililer hava sahalarının bir kısmını kapatarak yaralandı. Hava sahası kontrolsüz bir yeniden giriş için ilk kez kapatıldı.

Kapanışlar, havadaki bazı uçakların yönlendirilmesi de dahil olmak üzere 645 uçağı yaklaşık 29 dakika geciktirdi. İtalya, Portekiz ve Yunanistan'daki hava sahaları, yönlendirilen uçuşlardan “hava trafiğinde beklenmedik bir artış” gördü ve düşen uzay enkazlarının ortaya koyduğu “farklı, operasyonel riskler” yarattı.

Çalışma yazarları, “Olay, diğer şeylerin yanı sıra, bu olasılık için hazırlık eksikliğini ve devletler arasındaki yanıtların uyumlaştırılmamasını vurguladı.”

Roket gövdesi sonunda Pasifik Okyanusu'na düştü. Çalışma yazarları, tüm roket görevlerinin kontrollü reentries gerektirmesi durumunda hava sahasını kapatmaktan daha iyi olacağını, grafik uçuş yolları ve planlanmış inişler ile olacağını savundu. Çalışma yazarları, lansmanların% 35'inden daha azının şu anda kontrollü reentries olduğunu söyledi.

“Kontrolsüz roket gövdesi reentries bir tasarım seçimidir, bir zorunluluk değil.” Diyerek şöyle devam etti: “Tüm operatörler tarafından kontrol edilen reentries kullanılırsa, insanlar ve uçaklar için riskler büyük ölçüde azalır.”



Daha




Kerry Breen


Kerry Breen, CBSNews.com'da bir haber editörüdür. New York Üniversitesi Arthur L. Carter Gazetecilik Okulu mezunu, daha önce NBC News 'Today Digital'de çalıştı. Güncel olayları, son dakika haberlerini ve madde kullanımı gibi sorunları kapsar.