Yeni nesil ULA Vulcan roketi ikinci test uçuşunda fırlatıldı

QasiM

Global Mod
Global Mod
United Launch Alliance, yeni fırlatıcının ABD Uzay Kuvvetleri ve Ulusal Keşif Ofisi için yüksek öncelikli ulusal güvenlik yüklerini taşımak üzere kullanılabilmesi için gereken iki “sertifikalı” test uçuşunun ikincisinde Cuma günü yeni nesil bir Vulcan roketini ateşledi.

United Launch Alliance'ın ikinci yeni nesil Vulcan roketi, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki ped 41'den uzaklaşıyor ve yeni roketin yüksek öncelikli ulusal güvenlik yüklerini fırlatmada kullanılmasına izin vermek için ikinci bir “sertifika” uçuşunu başlatıyor.


ULA



Northrop Grumman tarafından sağlanan iki katı yakıtlı kayışlı güçlendiriciden biri, alt atmosferden dışarı tırmanırken belirgin bir nozül arızasına maruz kaldı, ancak Vulcan yörüngeye devam edebildi.

X'teki bir okuyucuya yanıt veren ULA CEO'su Tory Bruno, nozul anormalliğinin “azaltılmış ve asimetrik itme kuvvetiyle sonuçlandığını. Roket tasarlandığı gibi telafi edildi. Nominal yörünge. Hedef tahtası (yörünge) yerleştirilmesi” ile sonuçlandığını söyledi.

Kalkıştan otuz yedi saniye sonra, iki askılı katı yakıt iticisinden biri, roketten düşen kıvılcımlar ve döküntülerden görülebileceği gibi bir tür anormallik yaşadı.


ULA



Vulcan'ın iki Blue Origin yapımı BE-4 motoru ve ikiz katı roket iticileri veya SRB'leri sabah 7:25 EDT'de gürleyerek canlandı ve 2 milyon poundluk itme kuvvetinin çatırdayan kükremesiyle sabah sakinliğini bozdu.


Dönen kırmızı-beyaz bir üniformayla süslenmiş 202 metre uzunluğundaki 1,5 milyon poundluk roket, Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki fırlatma kompleksi 41'den gökyüzüne doğru tırmandı ve yoğun alt atmosferden dışarı doğru hızla hızlandı. doğu yörüngesi.

Güçlendirici anormalliği, kalkıştan 37 saniye sonra sağ taraftaki SRB'den bir kıvılcım yağmuru ve enkaz gibi görünen bir şeyin düştüğü uzun mesafeli izleme kamerası görüntülerinde görülebiliyordu. İticiden çıkan egzoz dumanı önemli ölçüde değişti ama roket uzaya tırmanmaya devam etti.

Güçlendirici anormalliği ilk kez görüldükten sonra egzoz dumanının şekli önemli ölçüde değişti ve bu da roketin nozulunda olası bir soruna işaret ediyordu.


Şimdi Uzay Uçuşu



Bruno, X'teki başka bir okuyucuya şunları söyledi: “Evet, roketteki her şey gibi dramatik görünüyor. Ama bu sadece püskürtme başlığının serbest bırakılması. Herhangi bir patlama meydana gelmedi.”

Federal Havacılık İdaresi, booster sorununun farkında olduğunu belirterek, “herhangi bir kamu yaralanması veya kamu malı hasarı bildirilmedi. FAA operasyonu değerlendiriyor ve kurum bir soruşturmanın gerekli olduğuna karar verirse güncellenmiş bir açıklama yayınlayacak.”

Anormallik bir yana, kayışlı güçlendiriciler yandı ve kalkıştan yaklaşık iki dakika sonra fırlatıldı. Her biri 550.000 poundluk itme gücü üreten metan yakan BE-4'ler, kapanmadan önce yaklaşık üç dakika daha roketi alt atmosferden dışarı itmeye devam etti.

Tekrar kullanılamayan sahne daha sonra Atlantik'e düşerek uçuşa Centaur 5'in üst kademesinin iki Aerojet Rocketdyne RL10C motorunun gücüyle devam etti.

Üst aşama, operasyonel yörüngelerine ulaşmak için karmaşık “yüksek enerjili” yörüngeler gerektiren askeri yüklerin temel gereksinimi olan uzayda yeniden başlama yeteneğini göstermek için yörüngeye ulaştıktan sonra motorlarını ikinci kez ateşledi.

Vulkan'ın ilk lansman 8 Ocak'ta hiçbir aksama olmadan yola çıktı ve ticari olarak inşa edilmiş bir aya iniş aracını başarıyla yoluna gönderdi. ULA, ikinci uçuşu için başlangıçta Sierra Space'in kanatlı kargo gemisi Dream Chaser'ı ilk uçuşunda fırlatmayı planladı, ancak uzay aracı zamanında teslim edilemedi.

Bunun yerine ULA, Vulcan'ın üzerine “kütle simülatörü” adı verilen sahte bir yük koydu, uzun süreli uçuşların mümkün kılınmasına yardımcı olmak için birkaç teknoloji gösteri deneyi ekledi ve 54 dakikalık gösteri sırasında mümkün olduğunca fazla veri kaydetmek için ekstra enstrümantasyon kurdu. .

Bruno, fırlatmadan önce “Sertifika 2” görevinin “kelimenin tam anlamıyla tek bir temel amacı var, o da ikinci kez uçmak ve başka bir başarıya ulaşmak” dedi. Uçuş verilerinin incelenmesinin iyi performansı doğruladığını varsayarak, “o zaman ulusal güvenlik yüklerini uçurmaya hazırsınız” diye ekledi.

Katı yakıt güçlendirici sorununun bu veri incelemesinde nasıl bir rol oynayabileceği ve roketin nihai sertifikasyonu henüz bilinmiyor.

Ancak bu yılın sonuna doğru Bruno'nun “acil” olarak tanımladığı iki görevin planlanması planlanıyor. Olası herhangi bir Uzay Kuvvetleri veya NRO yükünden bahsetmese de, ulusal güvenlik misyonları genellikle optik ve radar görüntüleme, elektronik dinleme, şifreli iletişim aktarma ve diğer çok gizli yükler kapasitesine sahip uyduları fırlatır.

Bruno, Vulcan'ın ikinci uçuşunda aktif bir yük taşımaması nedeniyle ULA'nın “sadece bir aracı karakterize etmek için kullanabileceğimiz daha fazla enstrümantasyon” eklediğini söyledi.

“İleriye doğru ilerledikçe roketin nasıl çalıştığını daha iyi anlamamıza yardımcı olmak için her türlü başka aleti (içeriye) koyuyoruz. İşte görev bu, sertifikalı olmak için ikinci bir uçuş ve ardından kendi bazı teknoloji deneylerimiz.”

ULA yöneticileri Vulcan'ı “şirketimizin geleceği” olarak tanımlıyor. Zaten kullanımdan kaldırılmış olan Delta 4 roket ailesinin ve ABD uzay programının ilk günlerine dayanan saygın Atlas hattının yerini alıyor.

ULA'nın envanterinde halen 15 adet Atlas 5 roketi bulunmaktadır. Bunlardan sekizi Amazon Kuiper internet aktarma uydularını fırlatmak için kullanılacak, altısı Boeing'in Starliner mürettebat feribotunu Uluslararası Uzay İstasyonu'na fırlatmak için ayrılacak ve biri de Viasat iletişim uydusunu yörüngeye oturtmak için kullanılacak.

Bu görevler önümüzdeki birkaç yıl içinde gerçekleştirildikten sonra Vulcan, şirketin tek fırlatıcısı olacak.

ULA'nın Vulcan geliştirmeden sorumlu başkan yardımcısı Mark Peller, roketin ilk uçuşundan önce şunları söyledi: “Geliştirdiğimiz sistem bizi gerçekten de önümüzdeki uzun yıllar boyunca çok parlak ve müreffeh bir geleceğe konumlandırıyor.” “İlk uçuştan önce 70'in üzerinde görevden oluşan bir sipariş defterine sahip olması, piyasada son derece rekabetçi bir ürün olduğunu zaten kanıtladı.”

Roketin ilk aşamasına güç sağlamak için Rus yapımı RD-180 motorlarını kullanan Atlas 5'in aksine, tamamen Amerikan gücüyle çalışan Vulcan, Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'un sahibi olduğu uzay şirketi Blue Origin tarafından üretilen iki BE-4 birinci aşama motoruna güveniyor. .

Kalkışta ikiz BE-4'ler toplam 1,1 milyon poundluk bir itme kuvveti üretiyor. İki kayışlı katı yakıtlı güçlendirici, 919.200 poundluk bir itme kuvveti daha üreterek toplam 2 milyon poundun biraz üzerinde bir itme kuvveti sağlıyor. Vulcan, görev gereksinimlerine bağlı olarak altı adede kadar kayışla fırlatılabiliyor.

Hidrojenle çalışan Centaur 5'in üst kademe motorları, 23.825 poundluk bir itme kuvveti üreterek, ağır askeri yüklerin, alçak Dünya yörüngesi için optimize edilmiş roketlerle kolayca ulaşılamayan yüksek enerjili yörüngelere fırlatılmasını sağlıyor.

Bruno, 100 milyon dolardan az olduğunu söylemek dışında bir Vulcan roketinin maliyetini açıklamadı, bu da onu SpaceX'in Falcon 9 ve Falcon Heavy roketleriyle rekabetçi hale getiriyordu.

Bruno, “Bu görevin ardından Uzay Kuvvetleri için birkaç görev olacak” dedi. “Bu yıl gitmeye hazır olmalarını bekliyoruz, bu nedenle aciliyet var ve Dream Chaser için daha fazla bekleyemiyoruz.”



Daha




William Harwood


Bill Harwood, önce United Press International'ın Cape Canaveral büro şefi, şimdi de Haberler'in danışmanı olarak 1984'ten bu yana tam zamanlı olarak ABD uzay programını takip ediyor.